143. nap Első szüret és kotyvasztás
2012. július 06. írta: GaBko

143. nap Első szüret és kotyvasztás

Megejtettem az első kis szüretem. Igyekeztem csak azokat leszedni amelyek már teljesen érettnek néznek ki, bár ezt még ki kell tapasztalnom, hogy mikor is érdemes leszedni a termést. Volt néhány apró, de beérett termés is, azokat sem hagytam fent, mert azok már tuti nem nőnek nagyobbra. Azt nem tudom mitől érik be néhány mielőtt elérné a rendes méretet. Van pár dorset naga is ami már pirosodik, de egyik sem érett be még teljesen.

Az első szüret eredménye (Alul egy Habanero, felette Trinidad Sc. Bt-k):

2012-07-06 17.40.05.jpg

Rögtön nekiláttam kipróbálni mit is tudnak a kis ördögbogyók. Megkóstoltam nyersen is őket, mikor felvágtam őket, csak kis cikket ettem belőlük, parázsló élmény volt, de nem volt kibírhatatlan. Egy kívülállónak azért lehet tetszett volna az arckifejezésem. Ha egészben kellene megennem egyet az már lehet, hogy elég lenne. Nem fogom videóra venni és feltölteni youtube-ra, hogy más a szenvedésemre gerjedjen:) Inkább szószt szeretnék csinálni majd a termésből és ez irányban kísérletezek.

A Trinidadokat kis sóval addig turmixoltam amíg homogén pép lett belőle. Lehet elférne még benne valami pépesítő anyag (paradicsom, vagy pritamin paprika), de így is elég krémesre sikerült. Az így elkészült "Erős Gabkót" kis üvegcsébe raktam.

A darabolást és turmixolást gumikesztyűben végeztem, de töltésnél már nem volt rajtam és így a kézfejemre került kis pötty jó ideig égetett.

A turmixban hagytam egy kis Trinidadot és hozzá dobtam a Habanerót, ecetet és sót, minimális vizzel folyékony állagúra turmixoltam, ízre és állagra is sikerült eltalálnom a Tabasco-t, csak még szebb piros lett a színe és a csípőssége is veri azt. Az elkészült "Gabasco szósz"-t fecskendővel beleszerencsétlenkedtem egy kiürült tabascos üvegbe.

Az Erős Gabkó és Habanero Gabasco szósz:

2012-07-06 19.02.32.jpg

 Ennyi jött ki az első kis szüretemből.

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochili.blog.hu/api/trackback/id/tr906849183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása