244. nap Növénytépázás és a gyilkos savanyúság
2012. október 14. írta: GaBko

244. nap Növénytépázás és a gyilkos savanyúság

Bár jövő hétre megint jó időt ígérnek, azért a hétvégén elkezdtem a növények költöztetését. Így a még kint lévő növényeket sem fenyegeti a hideg. Valahogy azért már egyre kevésbé hiszek az előrejelzéseknek. Elsőként a kedvenc két láda dorset naga jolokiával kezdtem amit mindenképpen magamnál tartok télre. Ezeket is jócskán megmetszettem, hogy egyáltalán fel tudjam őket cipelni a helyükre és az oldal ágaiknak sincs semmi tartása így ha nincs mibe kapaszkodniuk.

Metszés előtt, ablakból leszedve:

2012-10-13 14.02.41.jpg

2012-10-13 13.10.42.jpg

Az egyik jól megmetszve, a helyén:

2012-10-13 13.57.20.jpg

Ezen a szekrényen nevelkedett régen az összes palánta, ma már ez a 2 növény is csak jócskán megmetszve fér el. A két ládás Dorseten kívül még a két láda Caribbean red költözött el anyumhoz, ugyancsak megkopasztva, hogy beférjen a kocsiba.

Rengeteg termés jött le még most is a növényekről amiket megmetszettem. A lenyesett ágakon sok volt még a beérésre váró termés is. Úgy gondoltam, hogy a különböző fajtájú és érettségű termésekből elteszek néhány üveget savanyúságnak, bár szerintem erősségre meghaladja majd azt a szintet amit jóízűen lehet fogyasztani:) Szedtem egy befőttesüvegnyi Jalapeno-t is, mert azt azért szokás savanyítani és erőssége még a magában fogyasztható kategóriába tartozik. Emellett egy üveg legdurvább fajtákat tartalmazó és két üveg Caribbean redet raktam el.  A készítéshez tasakos savanyúság tartósító fűszeres keveréket használtam.

2012-10-14 15.47.14.jpg 

A jelenlegi készletek:

2012-10-14 18.30.30.jpg

2012-10-14 18.32.27.jpg

Darált "Erős Gabko"-ból még 4 liter várja a hűtőben, hogy kis üvegekbe kerüljön, plusz 1-2 liter még kijön az utolsó szüretből. Szószból még szerintem kb. 30 üveg fog készülni és jöhet a pihenés.

Most 74 üveg szósz van a polcon, kb ekkora mennyiség el is fogyott már. Ha ez is elfogy, bezár a bazár...

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochili.blog.hu/api/trackback/id/tr366849153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása