s2 44. nap Az első átültetés
2013. február 17. írta: GaBko

s2 44. nap Az első átültetés

A hét közepén megejtettem az első átültetést 0,5 literes poharakba, mert a gyökerek már kikandikáltak a poharak alján szúrt lukakon. Kb. egy hónappal járok előrébb mint a tavalyi szezonban. Remélem nem növik ki a lakást tavaszig.

A gyökérzet szépen befonta a földet:

2013-02-13 19.27.36.jpg

Az átültetett csapat:

2013-02-17 09.18.06.jpgA 3 legkisebbet csak most fogom átültetni, mert ők még kaptak kis időt, hogy utolérjék méretben a többieket.

A második chili cikkem február 19.-én jelenik meg a Kisalföld lap Otthon és Kert magazinjában, mely már a chili termesztéséről szól, a saját tapasztalataim összegzését felhasználva. Akit érdekel és hozzájut az újsághoz, elolvashatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochili.blog.hu/api/trackback/id/tr706849133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cnokosz 2013.02.18. 21:53:36

Először is gratulálok a cikkedhez, szerintem király volt! :D Remélem a következőt is fel tudod majd rakni, mert azt is szívesen elolvasnám!
Úgy emlékszem, egy alkalommal itt olvastam amolyan mini-fóliasátor készítésről. ha esetleg megtalálnád a cikkeid közt, vagy hasonlót (esetleg mini üvegház), kérlek linkeld nekem! Továbbá kérném a tanácsodat: mit kell tudni a magvetésről? Rendeltem most magokat, elültettem őket, radiátorra fel,de csak a fele kelt ki :-( szerintem megfőtt egy részük. Tényleg elég csak nedvesen tartott virágföldbe rakni a magokat és szobahőmérsékleten tartani?

Cnokosz 2013.02.18. 21:54:57

ja és készítettem hurkapálcákból egy kockát, amit körbefóliáztam folpackkal - amolyan fóliasátor utánzatként. Szerinted ettől jobb lehet a csírázási arányom?
Köszi előre is!

GaBko 2013.02.18. 22:03:53

@Cnokosz: Köszi!
1. A következő cikk holnap jelenik meg, hétvégén ide is kiteszem majd.
2. Se mini se nagy fóliasátram nem volt:)
3. A köv cikkben erről is írok, meg a blogon is leírtam párszor, de röviden ahogy én csinálom közel 100% kikelési arány mellett: 2dl pohár alja kicsit megszúrkálva, bele laza föld(palántaföld) tetejére 1 szem mag, jelképes 1-2 mm füld, csak, hogy ne legyen szabadon, óvatos locsolás, folpack a tetejére kis gumikarikával, meleg, de nem forró helyen elhelyez (szobahőmérséklet kb.22-25C fok). A fólia miatt nem szárad ki amíg kibújnak a magok és melegebben is kis üvegházként is működik. ha kikelnek fólia levesz. Hagyj azért a fólia alatt néhány cm helyet, hogy az előbújó palánták ne verjék be a fejüket.
süti beállítások módosítása