Chili hidropónia a Zölderdővel 17. nap A rendszer beüzemelve!
2013. június 08. írta: GaBko

Chili hidropónia a Zölderdővel 17. nap A rendszer beüzemelve!

A vízből ugyan kicsit elegem van az aktuális árvíz miatt. Fogaim közt még csikorog a homokzsákolás homokja. Ennek ellenére ma elszántam magam és beüzemeltem a zölderdőtől kapott hidró rendszert. Mielőtt belevágnék a legfontosabb, hogy végre a nyári idő is megjött. (Szinte hallom a kint földben lévő növényeim kéjes sóhajait:) Bízom benne, hogy beindulnak és mielőbb eljön a szüret ideje. (Hihetetlen, hogy velem együtt mennyien várják már:)

Vágjunk bele a hidropóniába!

Elsőként a palántázó helyén elrendeztem a tartályt és felszereltem frankó easy rollra aggasztott 6500K növényes reflektort:

20130608_130109.jpgEzt követően összekotyvasztottam a tartályban a tápoldatos vizet. Az alábbi tápoldatokkal és kellékekkel:

20130608_130806.jpgMivel alapból elég kemény a csapvizem, az EC 0,7 ms értékű vizem, fele-fele arányban felhígítottam EC 0,01 ms értékű esővízzel. Az EC érték a víz vezetőképességét jelenti, amiből az oldott ásványi anyagok mennyisége, így a tápoldat töménysége megállapítható:

20130608_133703.jpgEzt követően a víz 7,9 ph értékét ph csökkentő folyadékkal levittem 6,4 ph ra. A növények számára a tápanyagfelvétel szempontjából az  5,5-6,5 ph az ideális:

20130608_134547.jpgph beállítás után jött a tápoldat keverés. A tápoldathoz kapott táblázat szerint 2,5-2,5-2,5, azaz egyforma arányban kell adagolni a grow (növekedés), micro (microelemek) és bloom (virágzás) tápokat.

GHE_FloraSeries_tabla_cultivo_Hidro_jpg.png

Az arányok keverésének a lényege, hogy a növénynek minden életciklusában különbözőek a tápanyag igényei. Más tápanyagból kell neki több mikor növekedik és másból mikor beindul a virágzás és más mikor termőre fordul. Ez elég könnyen variálható a három különböző összetételű táppal. "Zölderdő" Balázs tanácsára az arányokat eltoltam a Grow irányába. Ez a szép, hogy rengeteg a lehetőség a kísérletezésre. A tápok mellett kevertem még az oldatba egy kis Root Juice gyökérfejlődést segítő oldatot.

A kotyvasztást követően jöhettek a növények. A legtöbb növény gyökere már szépen áthatolt a Jiffy hálóján:

20130608_154302.jpg

A rendszer lehetőséget nyújt a variálásra. Különböző méretű kosarakat lehet használni attól függően mekkora növényeket szeretnék termeszteni. Én a már fejlettebb növényeket nagyobb 3"-os kosárba kitöltve agyaggolyókkal, a kisebbeket 2"-os kosárba tettem. A kis 2"-os kosárba pont belepasszoltak a Jiffy pamacsok. A tetejükre nekik is szórtam néhány szem agyaggolyót, mert így nem a Jiffy kapja közvetlenül a fényt, meg mert az úgy tök jól néz ki:)20130608_170417.jpg

 A rendszer úgy működik, hogy a tápoldatos vizet egy középen forgó motor oxigénnel dúsítva porlasztva permetezi a kosarakra, majd a gyökerekre. Később a gyökerek egy része bele fog érni az oxigéndús pezsgő vízbe:

20130608_162349.jpg A rendszerről annyit még, hogy hangtalannak semmiképp nem mondható. A rezonancia miatt kell vele kicsit szarakodni, hogy ne zúgjon, de megoldható. A csobogást meg lehet szokni, de azért nem szívesen aludnék vele egy szobában, olyan mintha folyton esne az eső. Remélem nem fog a csobogástól este az egész család bepisilni :)

Még egy-két kép:

20130608_193918.jpg

20130608_194030.jpg

Én nagyon várom mit hoz a folytatás, mert egyelőre nagyon élvezem!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochili.blog.hu/api/trackback/id/tr736849101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2015.11.08. 06:37:29

Hát ez igazán jópofa! Kíváncsian várom a fejleményeket! (Azt hiszem, te is olyanból vagy, mint én!)
süti beállítások módosítása