S2 4. nap Még egy kis ültetés és a keltető inkubátor
2013. január 08. írta: GaBko

S2 4. nap Még egy kis ültetés és a keltető inkubátor

Ma megjöttek a magok amiket még vártam, így ültettem még 6 db Bhut Naga Jolokiát, 4 db Red Savina Habanerót és még egy Dorset Nagát a többi mellé. Sajnos a Bhut naga magokat a postázás megviselte egy kicsit és a többség kissé szétmorzsolódott, de remélem az elültetett 6 db nagy része kibújik. A Red Savina magok épek maradtak, valószínűleg nem voltak olyan csont szárazak mit a Jolokia magok és kevésbé porladtak. Így összesen 24 db ra bővült a csapat. Úgy döntöttem, hogy biztosra megyek, ha a Dorset Nagák áttelelnek akkor maximum lesz egy rakás fölösleges palántám. Az elültetett magok köré kartondobozból fóliával bevonva applikáltam egy paravánt, ami egyrészt bent tartja az izzók hőjét és kellemes melegen tartja a magokat, így elősegítve a csírázást, másrészt a fényszennyezés is visszafogottabb. Nem égeti ki a másik szobából is a szemünket a fény és az utcára is kevesebb szűrődik ki. Később a maradék 2 izzó is bekerül még a rendszerbe.

A keltető inkubátor és az új chili csapatom:

2013-01-08 20.53.18.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochili.blog.hu/api/trackback/id/tr886849143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

isanyi88 2013.01.09. 15:51:39

üdv! nagyszerű blog, szeretem olvasni! én nemrég kezdtem bele ebbe a hobbiba, most épp tescos habanerokbül kiszárított magokat ültettem el, 10ből 8 már kibújt a földből, viszont nincs elég fény még odakint, hogy ablakba tegyem őket, a kazánházba vannak, ott jó meleg van, segítenél az izzóválasztásban? ha nem akarod szennyezni a hozzászólásokat emailben is jó :D további szép napot!

GaBko 2013.01.09. 19:30:21

@isanyi88: Szia! A fény épp úgy fontos mint a meleg és a tápanyag a növekedéshez. Én akvarisztikából tanulva 6500K vagy ennél magasabb színhőmérsékletű izzókat ajánlok. Ezek felelnek meg a napfénynek. Én is 6500K energiatakarékos izzókat használok a Tungsram mintaboltból. A növények úgy nőttek tavaly alatta mint a ggomba. De épp úgy megfelel bármilyen olcsóbb tescós is, ha van belőlük ilyen. Van aki ledes világítást használ, de azt nem olcsó és egyszerű összerakni és hatékonyabbnak sem tartom. Lehet üzemeltetlése olcsóbb, de ez a pár izzó sem hajtja meg vészesen a villanyórát. Reggel 8-22 ig mennek időkapcsolóra kötve.

Üdv: G.

Cnokosz 2013.01.15. 16:47:39

Szia! A segítségedet szeretném kérni egy kérdésben!

Van egy ismeretlen nevű magyar chilim. Ha magmentésbe kezdek és a legnagyobbra nőtt chilipaprika magjait vetem el, akkor mekkora az esély arra, hogy az ebből a magból vetett új generáció is ugyanekkora, vagy legalábbis hasonló nagyságú termést fog hozni? Mert ugye itt arra gondolok, hogy sok volt a viszonylag kicsi paprika, de van 2-3 darab, ami vagy 3x akkorára nőtt, mint az átlag és hogy akkor ezzel nagyobb lesz-e a többi termés, amit ebből vetek.

GaBko 2013.01.15. 19:02:14

@Cnokosz: Nagyobb eséllyel lesznek nagyobbak, de kb akkora esélye lehet, mint annak, hogy te ugyanakkora legyél mint az édestestvéred. Én Pl. kétszer akkora vagyok mint az öcsém, bár lóf@..t már kezdenek utolérni:D Azon a növényen is amiről szedted, vannak különböző méretű termések annak ellenére, hogy egy magról nőtt a növény. Minden termés egy külön gyermeke a növénynek, ezért nem egyformák, mint én sem vagyok tök olyan mint a tesóim, de mivel egyforma géneket örököltünk nagyobb eséllyel leszünk hasonló nagyok, mintha a kínai törpe póstástól lennének a tesóim. Az iker öcséim tök egyformák, de ennyire ne bonyolítsuk :D (Mivel nem vagyok botanikus ez csak egy többé-kevésbé tudományos elmélkedés volt részemről...:)

diablox 2013.02.18. 10:16:05

na hali érdeklődnék hogy egy 20w-os ledes reflektornak örülnének a növénykék ezzekkel az adatokkal?
Color temperature: 6500-7000K (Cool White)
Output power: 20W
Beam angle: 120 degree
Lumen output: 1600Lm

Illetve ha igen mennyi növénykét lehetne nevelni alatta amiíg kikerülhetnek a szabadba?

GaBko 2013.02.18. 19:54:11

Egész biztosan örülnének neki. Nekem 5200 lumen alatt 22 palánta fejlődik, de ezt nekem 4db 20-23W 6500K kompakt fénycső szolgáltatja.
Nálam 20W ra 1200 Lm fény jön ki. A ledes világításod valamivel gazdaságosabb. Igazából néhány palántának, ami elfér alatta biztosan elég ez az egy lámpa is.

GaBko 2013.02.19. 18:22:58

@diablox: Ekkora korban még lehetetlen megállapítani. Egy hét, de inkább ha már jönnek az igazi levelek, majd kiderül.

GOliware 2013.02.21. 07:12:38

Szia! Tudnál nekem segíteni abban, hogy hol lehet ilyen frankó flexibilis állványt kapni a világításhoz?!

GaBko 2013.02.21. 07:38:05

@GOliware: Szia lehet nem látszik, de ez simán egy kábel+foglalgat, amit horgász zsinórral lógatok a plafonba tekert csavarokról :) A magasságát simán a zsinór hosszával tudom szabályozni

GOliware 2013.02.21. 09:00:06

@GaBko: Köszi így már érthető! (A fénykép alapján azt hittem, hogy állítható flexibilis karon vannak.)

GaBko 2013.03.01. 14:58:47

Jó lesz ez a lámpa, de ennyi növény hamar kinövi az alatta lévő helyet. Reméljük hamar jön a jó idő és a napsütés.
süti beállítások módosítása