Chili hidropónia a Zölderdővel 39. nap A Dutch Pot rendszer beüzemelve
2013. június 30. írta: GaBko

Chili hidropónia a Zölderdővel 39. nap A Dutch Pot rendszer beüzemelve

Eljött az idő, hogy összerakjam a Dutch Pot rendszert.

Még egy utolsó kép a rainforestet kinőtt csapatról:

20130629_070724.jpg

A rendszer összerakásával elment néhány óra. Másodszorra azért jóval gyorsabban menne :) A leírás mellett szerencsére egy elég részletes videót is találtam a neten, ami sokat segített:

Elsőként a tartóváz szerkezetet raktam össze, aztán a csövezés, edények, porlasztócsövek, tartály....

Az én összerakott 6"-os kosarakkal ellátott rendszerem:

20130629_131835.jpgEztuán bekevertem a tápoldatot és beállítottam a ph-t. A tartály elvileg 60 literes, de miután beindítottam hamar eltűnt a fele a tartályból és szürcsölni kezdett a szivattyú. Így végül 80 liter víz került a rendszerbe. Leállíltáskor sem emelkedik meg nagyon a vízszint, mert a többlet víz nagy része a nevelő edényekben marad.

Következő lépésként átmenekítettem 12 szerencsés Dorset Nagát a Rainforestből. Csak 3 példányról tudtam viszonylag könnyen leszedni a 3"-os kosarat a többi kosárral együtt került át a 6"-os kosárba. Mivel a Rainforestben úgy össze voltak zsúfolódva, hogy egymást támasztották a leveleikkel, néhány a támaszték hiányában elhajladozott, de pár nap gyúrás és tuti ők is erőre kapnak. A maradék egyelőre maradt a Rainforestben vegetálni, míg el nem viszem valahogy őket a Zölderdőbe. Egy példányt meg egy barátom kap meg, hátha sikerül földbe átültetni.

20130630_135333.jpgMiután elkészültem, lazításképp kibontottam a termesztő box dobozát és elkezdtem böngészni a leírását. Boldogságom sűrű káromkodást követően kétségbeesésbe váltott. Sosem láttam még ilyet összerakva és a franc se gondolta, hogy ennek a sátornak van alja is... Úgy gondoltam majd rá kell emelnem mint egy sapkát a cuccra. Kicsit később, lesz ami lesz, feleségem segítségével összeraktuk a sátrat. Óvatosan kivonszoltuk a helyéről a rendszert és beraktuk helyére a sátrat, majd visszavonszoltuk a sátorba. Őszintén úgy gondoltam, hogy ez lehetetlen feladat lesz, de valahogy mégis sikerült :) Még a tartály is befért a sátoron belülre, pedig kicsit féltem, hogy ki fog lógni. (Örök hála drága feleségemnek a közreműködésért!) Már csak a világítást kellett beakasztanom és minden a helyére került:

20130630_163507.jpg20130630_163433.jpgTermészetesen a szabadban lévő növényekről sem feledkeztem meg. Holnap jelentkezem az első szüret eredményével!

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochili.blog.hu/api/trackback/id/tr746849093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mulicz Ottokár 2013.08.21. 13:02:24

Szia GaBko!

Mit lehet tudni a világításról?

Üdv, Oti

GaBko 2013.08.21. 17:38:53

@Mulicz Ottokár: Szia! A növekedési fázisban használt 6500K 200W fénycsővet cseréltem 2700K 250W HPS izzóra, mely kedvezőbb a virágzási és termési fázisban. A világítás időtartamát 15 óráról 13 órára csökkentettem. A virágzás azóta elképesztő mértéket öltött.

Mulicz Ottokár 2013.08.22. 09:40:33

OK. Köszi szépen a gyors választ. Engem is érdekel ez a hidrokultúrás termesztés, de igazából még csak az infókat gyűjtöm a dolgokhoz. Ráadásul nem is igazából vág a szakmámba.

GaBko 2013.08.22. 09:53:20

@Mulicz Ottokár: Nekem az egész kertészkedés semennyire nem vág a szakmámba :)

Mulicz Ottokár 2013.08.22. 09:55:29

Gratulálok a blogodhoz, nagyon jó lett.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2015.11.08. 06:53:20

1. Úgy könnyű, ha a szakmádba vág! :-)
2. Sűrű kalapemelgetések a feleséged előtt!
3. Szerintem a szobába még fér jó pár ilyen sátor, nem célszerű kihasználatlanul hagyni!!!
süti beállítások módosítása