A karácsony íze: Chilis, fűszeres alma chutney
2016. december 23. írta: GaBko

A karácsony íze: Chilis, fűszeres alma chutney

Az egész éves hajtás után elérkezett a kedvenc nyugis karácsonyi szünetem. Ilyenkor valahogy mindenre tudok egy pici időt szakítani. Ma valami olyan finomságot sikerült alkotnom, amitől alig jutok szóhoz. Imádom az almás pitét és mindent ami almás, így régóta szerettem volna egy saját ízlésem szerint készült chilis-almás chutney-t. Most nem kereskedelmi mennyiséget készítettem, hanem csak magam és családom örömére főzőcskéztem.

img_20161223_192158_476.jpg

Igazából nem nagy ördöngősség, így bárki nyugodtan utánam csinálhatja és biztos vagyok benne, hogy nektek is tetszeni fog! Igaz már kicsit elkésve, de karácsonyi ajándéknak is tökéletes!

Hozzávalók egy része:

img_20161223_211810_436.jpg

(Alma, vaj, cukor, víz, fahéj, őrölt kardamon mag, vanília, reszelt citromhéj, citromlé, só, GaBko Hot pepper szósz)

Akkor jöjjön, hogy is készítettem. Fontos tudni, hogy én általában érzéssel szoktam főzni, most se méricskéltem, de nagyjából meg tudom tippelni, miből mennyit tettem bele... 

Szóval kb. 1kg almát a karácsonyi Bud Spencer film nézése közben megpucolunk, és apró kockára vágjuk. Megvárjuk a film végét, mert ráérünk, hisz karácsony van és Bud Spencerből sosem elég! :)

Ha vége a filmnek, akkor az apróra vágott almakockákat egy evőkanál vajon megfuttatjuk. Hozzátesszük a fűszereket. Mennyiséget nem vittem túlzásba, csak finoman. kb. mokkáskanálnyi fahéj, kardamon, pici vanilia, egy citromnyi reszelt citromhéj és egy csipetnyi só. Ha már puhul, akkor tegyük rá a cukrot. Én kb. 4 evőkanálnyit tettem hozzá, majd öntöttem rá 3dl vizet és fél citrom levét. Rotyogtassuk szép sűrűre, de még maradjon darabos. Tegyünk bele ízlés szerint a GaBko Hot pepper szószt. Én raktam bele bőven. Kb. abból is egy mokkáskanálnyit. Csíp is rendesen, de szerintem így a tuti! Az ízek kereken kijönnek, nem nyomja el a chili, nagyon egyben van az egész! Forrón töltsük steril üvegekbe és fejre állítva dunsztolva lassan hagyjuk kihűlni.

Hogy mire lehet használni? Úgy általában bármire. Húsokhoz, de még szendvicsekbe is isteni. De akár simán bekanalazni. Ezért is csináltam picit csípősebbre, hogy lassabban fogyjon. Olyan igazi karácsony íze van, de az év bármelyik időszakában jól fog esni.

Egyre többet kísérletezek a finoman csípős, enyhébb élvezetekkel, így ebben az irányban is több új termék várható tőlem jövőre. Már szemezek is néhány alma és más gyümölcsfával a környéken! ;)

Kövess a facebookon is!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochili.blog.hu/api/trackback/id/tr7212070543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása