S2 100. nap A kiszoktatás
2013. április 14. írta: GaBko

S2 100. nap A kiszoktatás

Kereken 100 nap telt el az első idei ültetés óta és ennyi idő kellett, hogy első napjukat, sőt éjszakát a szabadban töltsék. Az éjszakát lehet inkább bent kellett volna tölteniük, de túl későn értem haza tegnap és így könnyen meggyőztem magam arról, hogy biztos nem lesz bajuk. A tegnapi napot jól viselték, a napsütés sem ártott nekik, sőt egy kisebb zivatart és szélvihart is gond nélkül átvészeltek. Nagy problémát nem okozott nekik az éjszaka sem, bár kicsit levertebbnek néztek ki az átlagnál. Amit kevésbé bírtak az a mai verőfényes napsütés. Tegnap is sütött rendesen, de akkor abszolút semmi problémát nem okozott. Ehhez képest a mai napsütés tisztességesen megégette a növények egy részét. Úgy vettem észre, hogy a Trinidad fajták kevésbé bírják a napot mint a többiek. A Trinidad SC Bt. és Morouga frissebb levelei világosabbak, vékonyabbak és nagyon könnyen megégnek. A szobában és lámpák alatt a növények nincsenek hozzászokva az UV sugárzáshoz és míg meg nem szokják, könnyen megégnek. Ennek ellenére megfogadtam, hogy idén nem szarozok velük annyit és nem fogom őket óránként ki be pakolni a napról. Az új, napon fejlődő levelek már bírni fogják, a többiek meg remélem megszokják. Egy üvegház, vagy fólia is megszűrni az UV-t, így ott ez a probléma sem fordulna elő. Ma estére azért már behoztam őket, majd reggel mennek ki újra.

Első nap a szabadban:

2013-04-13 11.40.06.jpg2013-04-13 11.39.54.jpg

A mai nap csúnyán megégett levelek:

2013-04-14 16.13.29.jpg

2013-04-14 16.13.40.jpg

Estére újra a szobában:

2013-04-14 18.28.19.jpg

Nagyon szeretnék a jövőben egy kisebb üvegházat összehozni, mert csodát tudnék művelni benne :) Sajnos a kertem méretei nem elegendőek hozzá, de már kattog az agyam a megoldás keresésén.

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochili.blog.hu/api/trackback/id/tr956849117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sword 2013.04.22. 14:58:29

Hú de jó, hogy írtál a kiszoktatásról. :)
Nekem is néhány napja kint vannak, látszólag szépek, egészségesek, kapják a tápoldatot, de ma látom, hogy fehér foltok vannak a levélen, puhák, sápadtak és lehullanak. Égésre gyanakodtam, reméltem nem valami betegség, mert agyvérzést kaptam volna. Felnéztem a blogodra és voilá. Egy ideig szerintem árnyékban tartom őket, elég lesz nekik a szórt fény.

GaBko 2013.04.22. 15:05:53

@Sword: Tavaly ki be pakolásztam őket napról-árnyékba és vissza, míg meg nem szokták. Most erre nincs időm ezért most kicsit keményebb kiképzést kapnak. Szerencsére úgy néz ki nem lesz gond. De ha teheted valóban célszerű félárnyéba tenni őket eleinte.
süti beállítások módosítása